Червен конец



Винаги са ми били чудни хората, носещи на ръката си червен конец.Според поверието червеният конец предпазва от уроки.Червените нишки имали защитна сила.Само не ми става ясно дали е от нишките или от самия цвят?Както и да е - звучи глупаво, изглежда анахронично.Интерересна ми е психиката на човек, решил да си завърже червено конче.Аз го тълкувам с това, че въпросната персона има доста високо самочувствие са себе си.Ами да, значи си вярва достатъчно, за да реши, че може да го "уручасат".Много селско ми звучи тази дума, обаче не се досещам за друга, която се асоциира с червения конец.Супер противно ми става да видя зрели хора, че и в последно време мъже с тънък червен конец на ръката.
И сега идва решението.В сайта на Dogeared вниманието ми беше привлечено от мега симпатичнитe им гривни "make a wish".С такава всички суеверни ръце могат да заменят баналните "нишки".В същото време тези гривни изглеждат много нежни, с една дума - грабват окото, въпреки семплия си вид, пък са и гривни.
Името им говори само по себе си.Този аксесоар е и магически според описанието.Когато слагате гривната, вие трябва да си пожелаете нещо.След време, когато гривната се износи, пожеланието ви ще се сбъдне.Идеята ми напомня на friendship гривните.
Толкова са готини, че от няколко дни си мисля за уникалността им.Въпреки, негативното ми отношение към суеверията и червените конци.А и точно заради това бих си купила в друг цвят (предлагат се в различни цветове, в сайта има толкова интересни аксесоари).
Страхотни са също и за подарък, просто един мил жест към близките ни хора.А и опаковките, с които се предлагат са много сладурски.Най точно казано на английски: cute!
Като се сдобия с такава гривна не ми остава нищо друго, освен да следвам указанията - да си пожелая, да вярвам и след време да си получа пожеланото:)
Украшенията, влезли в ролята на амулети са под най-различни форми, като аз ще покажа само няколко от многото:





Тази готинийка е под формата на сърце.С такава е била забелязана и Никол Ричи, за доказателство имаме и снимка:






Това пък е с формата на пепруда, която е натоварена с толкова много символика, че може смело да твърдя, че символизира всичко, познато на човека.



































И на последно място тази кост, която американците наричат wishbone, а аз съм зле с анатомията и не знам на български как е.Но досещате се, задължително в деня на благодарността във всяко америкаснко семейство идва онази част, в която трябва да се счупи въпросната пилешка кост и т.н. да не се отклонявам от контекста.

5 коментара:

Деничка каза...

На български се казва Ядец :) макар че надали това е наименожанието на самата кост...

Полина каза...

Няколко причини, поради които нося червено конче на ръката си:
а) Не можах да откажа на майка ми, която ме помоли да ми го 'вържела' против уроки...
б) поинтересувах се за символиката и съпътстващото значение на този, по мое мнение безобиден обичай, а всъщност се оказа доста интресна история. Поинтересувай се и ти, няма да е излишно, а виждам че не си го направила
в) Смятам че с нищо не би ми навредило, след като е направено с любов и то специално за мен
г) Мисля, че няко хора просто имат нужда да вярват, че някой (респ. нещо) ги предпазва от лошите помисли на другите... нещо като 'Плацебо'ефекта
д) Убедена съм в силата на мисълта, било то положителна или отрицателна влияе силно върху нас и света в който живеем. Направи справка с книгата на Лин Мактагарт - 'Експериментът с намерението'
е)Мисля, че е много по симпатично да направиш така, че някой твой близък да се почувства значим, дори с такъв детински акт на вързване на червен конец, вместо да даваш излишни пари и да купуваш кичозни дрънкулки 'made in China'

wertyusa каза...

Защо да са кичозни дрънкулките made in China...просто това е стилизиран червен конец, някак си по-cool e. Обещавам, ще се поинтересувам повече, но пък за себе си знам, че никога не бих си сложила, въпреки информираността - липсва ми такава егоцентричност просто:)

Анонимен каза...

"Опитвам се да стигна до хората, без да имам нереалистични очаквания, без да съм обременена от предразсъдъци, празни надежди или надменност." Това си написала за себе си в профила си, пък тук друго демонстрираш.

Пишеш "Аз го тълкувам с това, че въпросната персона има доста високо самочувствие са себе си.Ами да, значи си вярва достатъчно, за да реши, че може да го "уручасат"." и после казваш на хората колко "cool" е абсолютно същият червен конец със същите магически свойства, на които обаче вече вярваш, като разликата е, че на твоя има и миниатюрна висулка - доста противоречиво и повърхностно звучи, не мислиш ли? И това не "украшение, влязло в ролята на амулет", а точно обратното.

Точно затова това няма нищо уникално в тях, просто една традиция е превърната в търговия, затова и се предлагат в различни цветове. Ако носенето на червен конец те прави надменен, с какво е различна тази гривна? Та тя обещава сбъдването на желание - най-честите пожелания са за здраве, любов и против лоши случки - същите неща, които обещава и червеният конец.

Имаш право да не одобряваш носенето на такъв конец/гривна, но да отричаш едното и да харесваш толкова другото е направо глупаво. Единственото логично нещо, което ми идва наум след коментара ти е, че ти е платено да рекламираш тези гривнички или че са скъпи и правеш намек на някого да ти купи такава.

Анонимен каза...
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.